reklama

Ako dobré bolo za komunizmu. Veď sme mali všetko.

Ako dobré bolo za komunizmu. Veď sme mali všetko. Mlieko bolo za korunu a rožky za 10 halierov a každý mal prácu. Neboli bezdomovci. Komunisti vybudovali fabriky, polia. Všetko fungovalo. Aj dnes, 20 rokov po páde komunistického režimu to počujeme veľmi často aj od mladých ľudí. Patrím medzi ľudí, ktorí sa narodili v roku 1989. Som teda tzv. revolučné dieťa. Čo je komunizmus a totalita viem len z rozprávania. Na vlastnej koži som to chvála Bohu neskúsil.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (252)

Viem však z rozprávania mojej babky, rodičov a iných ľudí čo to bolo a aké to bolo. Viem čo to bolo združstevňovanie a viem, že moji prastarí rodičia prišli o veľké pozemky, polia, lúky a lesy, ktoré si za celé roky nadobudli a spravovali celé generácie a des tam už stoja paneláky a nikto nikdy im nedal za to ani korunu. Viem, že môjho prastarého otca to stálo zdravie a život.

Pre mňa je takisto nepredstaviteľné, žeby som sa nedostal na VŠ, len preto, že som katolík. Je pre mňa desivé si predstavovať, žeby som mohol vyletieť zo školy, alebo z práce, len preto, že chodím do kostola, alebo, že poviem na verejnosti niečo proti marxisticko-leninskému zriadeniu. Pre mňa ako mladého človeka je si ťažko predstaviť, žeby som nemohol voľne opustiť republiku a cestovať si po svete. A ešte viac ma desí predstava, že rifle a iné značkové oblečenie by som kúpil iba v Tuzexe. A čo v prípade, ak by som si chcel zohnať nejakú dobrú kapelu na cd zo západu? Alebo vidieť nejaký film? Smola... A to ešte nevravím o mučení, odstraňovaní a popravách „nebezpečných“ ľudí. O nemožností podnikať, vybrať si úplne slobodne prácu...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale vtedy vraj bolo dobre. Komu? Kto sa mal dobre? Dnes síce máme demokraciu, ale stále je čo zlepšovať. Ale ak niekomu chýbajú staré časy, nech sa presťahuje do Číny, alebo na Kubu. To je príklad moderného komunizmu.

Pavol Hudák

Pavol Hudák

Bloger 
  • Počet článkov:  47
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  cestovanieSúkromnéNezaradenéNázory, politika

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu