reklama

Polícia nechcela nájdenú peňaženku

Dnes som našiel s kamarátom pred supermarketom v Ružomberku peňaženku. Bolo v nej 480 poľských zlotých, pár euromincí v hodnote asi 2€, povolenie na pobyt v SR, keďže majiteľ je Bulhar, ďalej tam boli všetky ostatné doklady (OP, preukaz poistenca, vodický...), vernostné karty, objednávacie lístky k lekárke, asi dve kreditné karty a navyše aj doklady od motorového vozidla. Keďže sme išli z univerzity smerom do mesta nahrávať nejakú reportáž, vliekli sme sa aj s kamerou a statívom.  Chvíľu sme rozmýšľali, čo s nálezom. Či to dáme do obchodného domu, alebo skúsime vyhľadať dotyčného pána, lenže keď sme zistili, že je z Oravy a medzi dokladmi telefónne číslo nemal, tak nám napadlo, že to zanesieme na políciu. Lenže aké bolo moje prekvapenie. Na policajnej stanici peňaženku nechceli.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (51)

Najprv som šiel na okresné oddelenie, ktoré som mal po ceste. Lenže na informáciách nikto nebol a v ostatných dverách vydávali doklady, ŠPZ a podobne. Stretol som na chodbe jedného dopraváka, tak mu vravím, že som našiel peňaženku s dokladmi, že kde mám odovzdať nález. Ten mi povedal, že mám ísť na obvodné oddelenie, že tam majú na to aj oddelenie, kde sa takéto veci odovzdávajú. Troška ma to zaskočilo. Nevedel som, že nález nemôžu prebrať na okresnom oddelení.

Keďže ma rodičia od mala učili poctivosti a viem, že na peniaze sa robí ťažko a doklady sa vybavujú tiež neľahko, rozhodol som sa, že to skúsim na obvodnom oddelení. Keďže som potreboval nahrávať v meste a nevedel som si spomenúť, kde sa nachádza obvodné oddelenie, aj keď každý deň okolo neho chodím, zašiel som na mestskú políciu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tam som službukonajúcemu policajtovi vysvetlil, že som našiel peňaženku s dokladmi a chcem ju odovzdať, aby ju poslali majiteľovi. Policajt sa poďakoval s tým, či tam bol so mnou pri náleze aj kamarát, ktorý stal pred dverami a že urobí o tom zápis. Lenže keď otvoril peňaženku a zistil, že patrí občanovi iného mesta a dokonca ešte aj cudzincovi, vrátil mi ju s tým, že to nie je v ich kompetencii a že to mám zaniesť na štátnu políciu. Tak som mestskému policajtovi vysvetlil, že na štátnej polícii som už bol. Opýtal sa ma teda, či som bol na okrese, alebo obvode. Potom ma poslal na obvodné oddelenie, s tým, že ma nechce preháňať, ale oni sú mestská polícia a mali by s tým problém a na obvodnom oddelení je aj cudzinecká polícia. (Akoby nebolo jedno, kto zabezpečí vrátenie dokladov). Peňaženku mi vrátil a ja som odišiel znechutený.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja ako občan nájdem peňaženku. Nález zanesiem na políciu, ktorá to nechce, lebo to je v kompetencii iného oddelenia. Akoby policajti nemali hliadky a autá a akoby to nebolo jedno kam to občan zanesie. Po odchode od mestskej polície som šiel za svojimi povinnosťami. Vôbec sa mi nechcelo ísť na druhú stranu námestia s kamerou a statívom a zasa riešiť peňaženku. Napokon cestou z nahrávania do školy som sa ešte s obavou zastavil na obvodnom oddelení policajného zboru, kde konečne príslušník peňaženku vzal, urobil o tom zápis a prisľúbil, že hneď pošle hliadku, aby majiteľovi doklady vrátila.

Vôbec nejde o to, že som musel ísť na iné oddelenie, ale polícia je tu s heslom "Pomáhať a chrániť". Lenže dnes som mal dvakrát pocit, že polícii sa pomáhať nechcelo. Ako keby z okresného oddelenia bolo problém hliadkou zaniesť nález na obvodné oddelenie. Musel som to urobiť ja ako občan, ktorý mal v tom čase inú prácu, namiesto ktorej som musel hľadať oddelenie, kde by nález prevzali. Ak by to bol niekto iný, možno by sa po takejto skúsenosti na to vykašľal a nález si nechal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A tak, ak nabudúce nájdete peňaženku, alebo doklady niekoho iného, pripravte si ešte dávku trpezlivosti a skúste hľadať a hádať, ktorá policajná stanica v meste to od vás prevezme.

Pavol Hudák

Pavol Hudák

Bloger 
  • Počet článkov:  47
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  cestovanieSúkromnéNezaradenéNázory, politika

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu