reklama

Ako som spôsobil šírenie hoaxu a ako portál dobrenoviny.sk klame

Portál dobrenoviny.sk mi skopíroval a ukradol článok  z blogu a vydáva ho za svoj autorský. V nedeľu som na blogu zverejnil preklad článku z poľského webu o tom, ako  rumunskí farmári získali na virtuálne kravy dotácie z EU. Môj článok takmer od slova do slova prevzal portál dobrenoviny.sk ,bez toho, aby uviedol zdroj. Ako sa neskôr ukázalo správa o dotáciách je hoax. A portál dobrenoviny.sk pri ospravedlnení čitateľom zase klamal.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Keď som písal článok o dotáciách z EU na virtuálne kravy v hre farmville, tak som si pravdivosť informácie žiaľ neoveril a ani som netušil, že sa to bude takto šíriť. Správu mi prečítal môj poľský kamarát a veľmi dobre sme sa na tom zasmiali. Prišlo mi to vtipné a zaujímavé a chcel som sa s tým podeliť aj s ostatnými ľuďmi, tak som článok jednoducho preložil a dal na blog v dobrej vôli, že sa aj iní z chuti zasmejú. Pod článok som samozrejme uviedol zdroj, odkiaľ som preklad urobil. Veľmi ma však prekvapilo, ako túto správu prevzali aj iné média. Samozrejme išli k zdroju a správu si upravili podľa seba, čo je v poriadku. A nechali sa nachytať podobne ako ja. Žiaľ v dnešnom množstve informácii sa pravdivosť ťažko overuje.
Zarazil ma však portál dobrenoviny.sk, ktorý môj článok z blogu skopíroval. Od slova do slova, akurát tam uviedol, „Bukurešť 9. decembra." Keď sa ukázalo, že ide o hoax, portál dobrenoviny.sk sa čitateľom ospravedlnil. Lenže zase klamal. Okrem iného uviedol: „Sme mladé médium a ešte v tomto biznse asi nevieme príliš dobre "chodiť". Dôverujeme profesionalite zahraničných médií, od ktorých preberáme množstvo informácií vrátane tejto a nie sme zvyknutí na to, že by mohli úmyselne šíriť poplašné správy. Na druhej strane však chápeme našich zahraničných kolegov, že možno nešlo o úmysel. Pri množstve úradníckych lapsusov, s ktorými sa denne stretávame, je niekedy ťažké rozlíšiť, čo je ešte pravda a čo už lož.
Našim čitateľom sa, samozrejme, za chybu ospravedlňujeme a zároveň garantujeme, že budeme v budúcnosti omnoho obozretnejší a všetky podobné informácie budeme prísne overovať."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Neviem z akého zahraničného média portál dobrenoviny.sk prevzal správu o dotáciách na virtuálne kravy, keď autor článku neurobil nič iné, len skopíroval moju verziu. A to do slova do slova. Portál dobrenoviny.sk tak klamal dvakrát. Najprv skopíroval cudzí článok bez uvedenia zdroju a keď sa ukázalo, že ide o hoax, tak klamal zase, keď manažér portálu napísal, že tento članok prevzali z profesionálneho zahraničného média. Netušil som, že môj blog tento portál považuje za profesionálne zahraničné médium.

Pavol Hudák

Pavol Hudák

Bloger 
  • Počet článkov:  47
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  cestovanieSúkromnéNezaradenéNázory, politika

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu